Ready player one

Autor: Ernest Cline
Název v originále: Ready player one
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 423

Obálka: paperback (filmové vydání) nebo hardback (nefilmové)

Anotace:
 V sázce je svět.
Hledá se poklad nade vše.
Jste připraveni?
V roce 2045 už nemusíte chodit do školy v reálném světě a váš avatar může vypadat jakkoliv. Lidé žijí víc ve virtuální světě - OASIS než ve skutečnosti. Když tvůrce OASIS zemře, zanechá po sobě zprávu, ve které uvádí, že v OASIS je někde ukryto jakési vejce, které vám přinese bohatství a vy se stanete vlastníkem OASIS. Dostat se k vejce však není vůbec jednoduché a jak ubíhají roky lidé přestávají mít zájem vejce najít. Pak se ale na výsledkové tabuli objeví někoho, kdo získal první ze tří klíčů a hon na vejce se promění v jedno velké šílenství. Wade který, s virtuální jménem Parzival, je právě ten co objevil jako první klíč, se musí vypořádat se skupinkou lidí, kteří nemají dobré úmysly s OASIS, svými soupeři a chráněním své identity v reálném světě.

Tři klíče ukryté tři brány otevřou
Postaví poutníka před zkoušku nelehkou
Jen ti, kdo prokáží, že hodni toho jsou
Na konci cesty své odměnu naleznou
Můj názor:
Jelikož nejsem zrovna moc fanda počítačových her, občas tam na mě bylo moc počítačových odborných slov (nebo jak to nazvat), ale to se dá zvládnout a knížka se mi opravdu líbila. Nechybí v ní humor, akce ani romantika.
Kniha má i nějaké to své poslání ohledně toho, jak moc jsou lidé závislí na virtuálním světě.  Poukazuje na svět, který by klidně za těch pár let mohl být - realita je ohavná a země umírá.
Po knížce jsem se samozřejmě koukla i na film, který se mi moc nelíbil. Jsem zvyklá, že knihy jsou jiné a horší než knihy, ale tohle mi přišlo jako úplně něco jiného. Film by se mi asi líbil kdybych nejdřív nečetla knihu, ale takto se mi líbilo snad jen herecké obsazení.

Hodnocení: 80%

Komentáře

  1. Aaa! Konečně jsi zpátky! Tvé recenze mi tak chyběly! Opovaž se mi to udělat znova😶
    Každopádně...Krásná recenze, A💛💛

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Z bookstagramu na blog a zase zpět

Ze zákulisí bookstagramera #1

Stačí jen chtít

Polibek v New Yorku